
Agricultural tyre inflation modeling
KONTAKT DIN CTIS-EKSPERT

Sean Higgins CTIS expert
Sean Higgins CTIS-ekspert
Din forespørsel er tatt i betraktning og du vil snart bli kontaktet av en salgsrepresentant.
BØNDER FORTELLER OM FORDELENE MED CTIS***
Utstyret blir stadig tyngre, raskere og kraftigere. Åkrene ligger lenger fra hverandre. Ved landeveiskjøring er det nødvendig med høyere trykk for å takle varmen, vekten og hastigheten, mens arbeid i åkeren krever lavest mulig trykk for å sikre maksimalt grep og minimalt marktrykk. Å sitte fast i ett trykk skaper ulemper – finn ut hvordan CTIS kan hjelpe deg.
CTIS er en avansert teknologi som gjør det mulig å optimalisere dekktrykket i landbruksdekk basert på terreng og kjøreforhold. Med CTIS kan du justere dekktrykket mens du er på farten, noe som forbedrer kjøretøyets ytelse, drivstoffeffektivitet og dekkets levetid. Michelin CTIS er utviklet for å forandre kjøreopplevelsen din og sikre optimalt veigrep uansett hvor du kjører!
DRA NYTTE AV DISSE CTIS-FORDELENE!

CTIS: Increased your productivity
Øk produktiviteten din
Opptil 4 % produktivitetsøkning på grunn av forbedret trekkraft*
Økt trekkraft, mindre glidning, økt arbeidstid og redusert drivstofforbruk.

CTIS: reduced your cost
Reduser kostnadene dine
Opptil 10 % drivstoffbesparelse ved bruk i åkeren når dekktrykket justeres*
Det økte overflatearealet på dekket genererer mindre jordtrykk, noe som gjør at man unngår komprimering og bevarer det agronomiske avlingspotensialet maksimalt.

CTIS: Protect your soil
Beskytt jordsmonnet ditt
Opptil 33 % reduksjon i trykket som påføres jorden når justert trykk brukes**
Bedre dekktrykkstyring gir mindre dekkslitasje, lavere drivstofforbruk og kortere arbeidstid, slik at du får bedre utbytte av maskinen din.

CTIS: Limit Soil Compaction
Reduserer hjulspinning
Opptil 30 % reduksjon i trekkrafttap ved aktiv bruk av CTIS*
Ikke la regntiden redusere produksjonen din. Med CTIS vil forsinkelser fra dårlig vær bli en saga blott.
* Basert på en feltstudie utført under reelle forhold i Skottland i 2016 med en Fendt 939-traktor utstyrt med Axiobib IF650/65R34- og Axiobib IF710/75R42-dekk og en treakslet Stewart-tilhenger utstyrt med Cargoxbib HF 600/55R26.5-dekk. Jordprøveforhold: tung blå leire. * Basert på en feltstudie utført under reelle forhold i Frankrike i 2017 med en Fendt 724-traktor utstyrt med MICHELIN Machxbib 710/55 R30- og MICHELIN Machxbib 900/50 R42-dekk og en GYRAX BMXL 240-tilhenger utstyrt med Cargoxbib HF 710/R26.5-dekk. Jordsmonnstestforhold: leire-kalkstein. De faktiske resultatene kan variere avhengig av jordsmonn og værforhold.
** Basert på TERRANIMO-beregninger og en feltstudie utført under reelle forhold i Frankrike i 2020 av Bern University of Applied Sciences, School of Agricultural, Forestry and Food Sciences HAFL, på forespørsel fra Michelin, med en JOHN DEERE 7310-traktor utstyrt med MachXBib 600/70R30- og MachXBib 710/70R42-dekk og en THIEVIN treakslet tilhenger utstyrt med TrailXBib 650/55R26.5-dekk. De faktiske resultatene kan variere avhengig av jordsmonn og værforhold.
*** Ekstern studie bestilt av Michelin og utført av «Tyre check» i 4. kvartal i 2021 på det europeiske geografiske området.